¨

Man blir bra på det man tränar på! Vad tränar du på?
- om motivation och stresshantering

Vad är motivation och vet du hur det fungerar? Har du motivation? I så fall för vad? Hur hittar du motivation och mål att arbeta mot? Vad vill du förändra? Hur fungerar stress? Vad är mest effektivt för att hantera en stressig vardag? Det här är en föreläsning om hur du gör vardagen lite enklare att leva. Om att leva med sig själv och andra. Föreläsningen utgår från olika exempel, lite forskning och förhoppningsvis många skratt. Föreläsningen ger några enkla verktyg att ha till hands när livet krånglar. Fokus ligger på metoder som är förbyggande men som även har en god effekt vid kriser.

Delar av innehållet

  • Vad säger forskningen om motivation?
  • Hur kan jag hitta förutsättningar för motivation?
  • Vilka är mina motivationsspöken?
  • Hjärnan – vem programmerar den?
  • Varför är stress bra?
  • Hur blir vi stressade?
  • Genomgång av de effektivaste metoderna för stresshantering.
  • Samtliga föreläsningar utformas i samråd med kunden. Genom en intervju får jag en bild av vad just ni behöver och vill ha.

Föreläsningen tar sin utgångspunkt i forskning om motivation, om hjärnan och den kända och effektiva stresshanteringsmetoden ACT.

ACT

ACT är en förkortning för Acceptance and Commitment ­ Therapy och uttalas som engelskans »act«, agera. Det är en terapiform men kan även användas inom till exempel arbetslivet som förebyggande åtgärd av stress och psykisk ohälsa i olika sammanhang.

Läs mer om ACT

Telefonnr: +46 707 75 44 68

E-postadress: charlotte@signahl.se

Kontakta oss

Fyll i namn, e-post samt ditt meddelande och skicka sedan formuläret så kontaktar vi dig inom kort.

KROKBEN OCH UTSTRÄCKTA HÄNDER

Gratis e-bok att ladda ned

Ladda ned nu